Berhati-hati dengan jenayah terbaru di Malaysia!

Sila share kan sebanyak mungkin untuk kebaikan bersama.

Ini telah dihantar asalnya oleh seorang anggota polis Malaysia pada FB.
Berkongsilah dengan semua orang yang anda tahu, terutamanya isteri, adik-beradik anda, kawan-kawan perempuan dan rakan-rakan.


Gambar Hiasan

Di stesen minyak, akan seorang lelaki datang dan memperkenalkan diri beliau sebagai pelukis kepada wanita untuk menawarkan perkhidmatan mengisi petrol ke dalam kereta wanita itu dan meninggalkan biznes kad. Beliau tidak berkata apa-apa tetapi menerima kad beliau kerana kebaikan lelaki itu dan terus masuk ke dalam kereta. Lelaki itu kemudian masuk kedalam kereta yang dipandu oleh orang lain.
Apabila wanita meninggalkan stesen minyak, dia melihat lelaki tersebut keluar dari stesen itu stesen pada masa yang sama. Hampir serta-merta, dia mula berasa pening dan tidak dapat manarik nafas dengan sempurna. Dia cuba untuk membuka tingkap dan menyedari bahawa bau adalah pada tangannya; tangan yang sama digunakan menerima kad dari orang di stesen minyak semasa menerima perkhidmatan dari lelaki tadi.

Beliau kemudian melihat lelaki tersebut mengekori dibelakangnya dan dia merasakan dia perlu untuk melakukan sesuatu yang pada ketika itu. Dia memandu ke jalan masuk rumah org yang yang pertama di temui dan mula membunyikan hon dia berulang kali untuk meminta bantuan.
Lelaki tersebut terus memandu pergi tetapi wanita masih berasa agak teruk kerana selama beberapa minit barulah dia boleh menarik nafas.
Rupa-rupanya, ada bahan pada kad yang boleh membahayakan sistem pernafasan manusia.
Dadah ini dipanggil 'BURUNDANGA'. (Tidak diketahui Untuk Orang Setakat ini) dan ia digunakan oleh orang-orang yang ingin melumpuhkan mangsa dalam usaha untuk mencuri daripada atau mengambil kesempatan daripada mereka.
Dadah ini adalah empat kali lebih berbahaya daripada dadah biasa.

Jadi sila berhati-hati dan pastikan anda tidak menerima kad daripada seseorang apabila anda bersendirian. Kongsi jika anda fikir ianya penting!


sumber: facebook

0 Response to "Berhati-hati dengan jenayah terbaru di Malaysia!"

Post a Comment