Kisah Misteri Di Pulau Perhentian

Kami difahamkan adanya kisah misteri atau cerita-cerita seram di Pulau Perhentian. Berikut merupakan antara cerita yang telah ditulis mengikut pengalaman pelancong yang pernah bercuti di Pulau Perhentian. Agak menyeramkan. Adakah kisah satu dan dua di bawah ini mempunyai kaitan?

I HAVE this habit of venturing out on my own frequently as I enjoy my own company. On a trip to Perhentian Island recently, I would go out jogging early in the morning along Long Beach.
My friends and I were staying at a resort in Coral Bay and Long Beach was a 15-minute trek away. I had to cross the forest to reach the beach and didn’t pay attention to the dangers of being on my own. Everyday, I would wake up at 5.30am to go for a run. Jogging along the beach watching sunrise beats running in the gym anytime.
However, on the last night on the island, while I was telling my friends about my solo-running by the beach, my roommate went really quiet. Apparently, she saw a guy waiting for me outside our room, waving goodbye to her as he followed me for the run. I insisted there was nobody with me, and left it at that.
When we got back to the mainland, she suddenly shrieked upon seeing the front page of a newspaper – a man had drowned after going snorkelling on his own in Perhentian Island – the same time we were there. It was the same man whom she saw following me when I went running!
That marked the last time I went out on my own. | Naz, Bandar Kinrara, Puchong, Selangor
Ini pula satu lagi cerita misteri di Pulau Perhentian:
Seorang pemilik sebuah studio rekacipta yang juga bekas juruterbang Malaysia Airlines (MAS) ditemui lemas di satu lokasi menyelam di perairan Pulau Perhentian Kecil, Besut, kira-kira pukul 2 petang semalam.
Mangsa, Mohd Nurul Husni Mahmud, 37 yang berasal dari Alor Setar, Kedah ditemui oleh pelancong asing yang sedang melakukan aktiviti menyelam tidak  jauh dari tempat kejadian.
Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, DSP Noor Zainy Mohd Noor, ketika mengesahkan kejadian itu berkata mangsa yang ditemui terapung-apung dikejarkan ke Klinik Kesihatan Pulau Perhentian Kecil namun disahkan meninggal dunia ketika ditemui.
Katanya, jenazah Mohd Nurul Husni kemudian dibawa polis ke Hospital Daerah Besut untuk melakukan bedah siasat dan mengesahkan kematian mangsa adalah kerana lemas.
Noor Zainy berkata, mengikut laporan, mangsa ke ke Pulau Perhentian sejak 2 Februari lalu seorang diri dan tinggal di sebuah chalet di pulau itu serta dijangka pulang esok.
Sementara itu, seorang rakan mangsa yang juga pemandu bot pelancong di Pulau Perhentian, Noor Zainy Mohd Noor, 25, berkata mangsa bersamanya minum pagi pada 10.35 pagi sebelum beliau kelihatan bersama dua rakan pelancong asing untuk bersiar-siar di kawasan kincir angin dekat situ.
Katanya, beliau mengenali Mohd Nurul Husni kerana mangsa selalu datang ke Pulau Perhentian dengan menggunakan perkhidmatan botnya untuk mengambil gambar sebelum diproses di studionya di Alor Setar.
“Mohd Nurul Husni adalah seorang periang dan suka berkawan dan sangat berminat mengambil gambar-gambar pemandangan di Pulau Perhentian yang kini dijadikan sebagaitugas utamanya sejak berhenti berkhidmat dengan MAS selaku juruterbang sejak Disember 2010,” katanya.
Mohd Asrul berkata, tidak menyangka mangsa boleh lemas kerana tempat Mohd Nurul Husni ditemui lemas adalah lokasi biasa beliau mandi dan melakukan aktiviti menyelam.
Jenazah Mohd Nurul Husni dituntut oleh anggota keluarganya malam tadi untuk dibawa pulang ke Alor Setar dan dikebumikan hari ini. – BERNAMA
19 Feb 2012

0 Response to "Kisah Misteri Di Pulau Perhentian"

Post a Comment