Mayat Reput Atas Kerusi ! [5 Foto]


Seminggu lepas, sewaktu saya on call 24 jam, saya dapat panggilan dari
anggota balai, bagi tahu, ada satu mayat di temui di dalam sebuah rumah.
Jiran mendakwa terhidu bau busuk.
Saya bersama 6 anggota bantuan teknik
dan Forensik ketempat kejadian, juga terdapat 5 anggota balai yg sedia
menanti saya. Saya membuat pemeriksaan di sekeliling rumah bagi mengesan
sebarang kesan kesan jenayah.. TIADA. saya intai melalui tingkap, memang
baunya busuk menusuk hidung. Bau mayat !..saya nampak sesusuk tubuh yg
terbaring di atas sofa…dengan hanya berkain pelikat sahaja..jelas
mayat satu lelaki, berulat, dengan mata dan gigi telah terkeluar…

saya terpaksa memecah masuk kedalam rumah….dan buat pemeriksaan. Ada
dompet yg mengandungi RM33. jam tangan, dan IC serta beberapa no tel.
rumah usang, tanpa talipon, tiada peti sejuk…ada sedikit beras dan
minyak masak.
Nyata mayat tersebut, seorang lelaki 75 tahun….saya menghubungi satu
no tel.di jawab oleh seorg perempuan muda…20 tahun…dan itu
cucunya…mayat di bawa ke Hospital Ipoh untuk b edah siasat esoknya.
di mana anak anaknya?
baru seminggu anaknya datang membawa emaknya ke Johor kerana bercuti,
menyambut merdeka dan membawa emak berjalan jalan…mungkin ayah tak
mahu mengikut…berdasar kan siasatan Forensik, ayah tua tu meninggal
pada hari anak anaknya membawa ibunya ke Johor. Sewaktu di temui memang
mayat telah seminggu, berdasarkan keadaan mayat dan size ulat yang
menghurungi mayat.

saya menegur anaknya di bilik mayat…tentang kesilapan mereka
meninggalkan ayah mereka dalam keadaan sebegitu daif…tanpa
menghubungi, tiada link dgn jiran jiran…seorang pun anak anaknya 5
lelaki , 4 perempuan tak sanggup mengecam mayat ayah mereka…apatah
lagi mengangkat jenazah ayahnya. Cuma adik perempuan dan suaminya sahaja
yg sanggup masuk kedalam bilik mayat dan mengecam…sejurus sebelum
pengsan.

0 Response to "Mayat Reput Atas Kerusi ! [5 Foto]"

Post a Comment