Ngeri! Perut Dirobek Angkara ‘Lan Todak’ ?


Ngeri! Perut Dirobek Angkara ‘Lan Todak’ ? | Jika dalam filem Juvana, Lan Todak merupakan antara pelatih yang paling ditakuti dalam Sekolah Indera Sakti, tetapi lelaki ini ia mempunyai sejarah tersendiri dengan ikan todak realiti. Malang tidak berbau buat dirinya apabila tiba-tiba diserang seekor ikan todak yang melompat dan terus menusuk perutnya. Kejadian itu berlaku dengan pantas sekali. Lelaki yang dikenali sebagai Abu Bakar Bachik, menceritakan saat beliau diserang.
 perut

“Mungkin ikan todak ini dendam dengan saya kerana bapa tiri saya pun orang panggil ‘Hashim Todak’ kerana zaman mudanya suka memburu ikan todak untuk dimakan setiap kali turun ke laut,” kata nelayan Telok Kemang, Abu Bakar Bachik, 57, yang cedera ditusuk ikan todak di bahagian perut ketika menjaring ikan berhampiran sebuah resort di Batu 7 di sini, awal pagi Isnin lalu.
Menurut Abu Bakar, ayah tirinya itu berhenti menjadi nelayan kira-kira 20 tahun lalu.
“Setahu saya, sepanjang ayah menjadi nelayan dan memburu ikan todak, tidak pernah dia diserang ikan ini,” katanya ketika ditemui di Jeti Nelayan, dekat sini, semalam.
Dia yang lebih dikenali sebagai Pak Abu berkata, ketika kejadian jam 3 pagi itu dia dan rakannya, Rosli Abd Manap, 55, melalui kawasan berhampiran resort itu.
Katanya, dia memandu bot manakala Rosli duduk di tengah bot hampir dengannya.
Tiba-tiba saya nampak kelibat ikan todak ‘terbang’ dan terus menusuk perut sebelah kiri dan hampir mengenai pusat. Saya rasa macam kena tumbuk dan terkejut dengan kejadian yang berlaku begitu pantas.
“Ikan todak lebih satu meter itu kemudian melompat ke laut. Saya ketika itu memakai dua lapis baju belum berasa sakit, sebelum darah mengalir membasahi baju dipakai.
Sumber : Harian Metro

0 Response to "Ngeri! Perut Dirobek Angkara ‘Lan Todak’ ?"

Post a Comment