[Video] PANAS Kejadian Buli Pelajar UITM Tersebar

Kaki buli memang sangat bodoh. Belum pun tamat krisis pencerobohan tentera bersenjata Sulu di Sabah, ada pulak video junior2 UiTM Sabah kena buli dengan senior2 mereka kat dalam kawasan hutan atau kebun. Sumber dari Sozcyili.



Walau MPP UiTM Sabah telah mengeluarkan respon dan kenyataan seperti di FB UiTM Sabah Student Communityyang menyatakan kes buli pelajar DPiM tiada kena mengena dengan minggu orientasi dan rektor UiTM Sabah juga telah mengeluarkan penjelasan, tapi daripada video tersebut memang jelas kelihatan ia adalah pembulian terang2an di dalam sebuah program yang melibatkan pelajar junior dan senior, kerana terdapat junior lelaki perempuan kena buli secara berkumpulan oleh senior lelaki perempuan juga. Malah ada juga mahasewelmahasiswi senior yang bertudung labuh juga dengan selambanya menumbuk kepala pelajar junior lelaki.


Aku tak tahu lah apa kesilapan junior2 tu sampai diherdik, ditumbuk, ditampar dan muka dilumur dengan lumpur.  


Come on la... Nak buli2 ni zaman sekolah2 asrama boleh la. Dah masuk U pun nak buli2, loser gila babi sial. Tak payah nak buli2, masing2 dah besar panjang dan boleh bawak diri. Diorang bukan budak2 kecik sampai nak kena pukul tumbuk semua. Kalau nak ajar pun, cakap saja sudah. Korang buli2 diorang, lepas grad nanti silap haribulan korang diorang jadi bos korang lepas kerja nanti, sapa tahu. Macam ni yang nak jadi pemimpin masa depan negara? Oklah kalau bukan pemimpin negara pun, mungkin pemimpin keluarga. Atau macam ni nak jadi seorang pekerja yang bagus di masa akan datang?


Aku pun pernah masuk U jugak, ada minggu orientasi jugak, ada program2 kolej jugak, tapi takde la sampai nak kena sepak terajang dengan senior. Masa aku senior pun ramai juga junior yang buat perangai macam palat, tapi pergi mampos la diorang nak jadi setan ke, nak belajar ke, nak ponteng kelas ke, nak merempit ke, nak lepak cyber cafe ke, nak bawak awek balik rumah sewa sampai kena tangkap khalwat, lantak pi la. Masing2 dah besar, pandai2 la nak hidup dan nak berjaya. 

Oh ya dekat universiti/kolej/IPTA/IPTS ni ada 3 jenis kategori mahasiswa/mahasiswi yang loser:
  1. Kaki buli
  2. Kaki politik
  3. Kaki MLM
tags: video kes buli ragging uitm sabah pukul tumbuk sepak terajang lumur lumpur muka mahasiswa mahasiswi senior junior berkumpulan ramai minggu orientasi pelajar baru program universiti kolej facilitator destini siswa siswi mds rektor kenyataan penjelasan respon perempuan tudung labuh hitam baju kuning sekolah menengah asrama kategori student kaki buli politik mlm graduan 

sumber